پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112229
تسلط ايران بر نقاط ضعف بالگردهاي آپاچي/رزم در روز و شب برايمان تفاوتي ندارد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 859

امير سيد مسعود زواره اي رييس سازمان تحقيقات و جهاد خودکفايي نيروي زميني ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، به جديدترين دستاوردهاي اين نيرو در دو حوزه خودرويي و تفنگ تک تيرانداز اشاره کرد و گفت: اين تفنگ علاوه بر توان بکارگيري عليه اهداف زرهي و سنگرهاي بتوني، از قابليت مقابله با بالگرد نيز برخوردار است.

زواره اي در پاسخ به اين سوال که براي مقابله با بالگردهاي آپاچي آمريکا و بالگردهاي اسراييلي چه تدابيري انديشيده شده است نيز اظهار داشت: بالاخره آنچه مسلم است اين است که بالگردها آسيب پذيرند و نمي توان بالگرد را با هاله اي از فولاد پوشاند.

وي ادامه داد: آنها خودشان هم مي دانند که بالگردهايشان آسيب‌پذيرند و براي همين هم برخي لايه‌ها و برخي نقاط حساس آن را محافظت کردند اما اين موضوع شامل همه جاي اين بالگردها نمي شود و ما نيز بر روي نقاط ضعف آنها متمرکز شده ايم.

رييس سازمان تحقيقات و جهاد خودکفايي نزاجا با اشاره به دستاوردهاي جديد بالگردي نيز تصريح کرد: شرکت پنها (پشتيباني و نوسازي هلي کوپتري ايران) وابسته به وزارت دفاع و نيز جهاد خودکفايي نزاجا در حال فعاليت شديد در اين حوزه هستند که ان‌شاءالله بزودي اخبار اين حوزه نيز اعلام خواهد شد.

زواره اي در ادامه، تانک بومي ذوالفقار را قله فناوري و تکنولوژي رزم زميني در سه حوزه تحرک، حفاظت و آتش دانست و گفت: ما دائما در حال به‌روز کردن سامانه ها و تجهيزات اين تانک هستيم.

وي همچنين به توان رزم شبانه در نيروي زميني اشاره کرد و افزود: وقتي ما مجهز به دوربين هاي حرارتي هستيم، ديگر رزم در روز و شب برايمان تفاوتي ندارد و در اين حوزه نيز هيچ مشکلي نداريم.


 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html